FAQ


Onze vaak gestelde vragen (Frequent Asked Questions).


Hoe zit het met de kwaliteit/ wat is RVS 316?
D-Line werkt alleen met Roest Vast Staal in de AISI 316 kwaliteit.
Dit geld voor het hang- en sluitwerk en de badkameraccessoires.
Voor meer uitleg hierover raad ik u aan om bij de downloads de brochure Kwaliteit RVS te downloaden.

(Deze kunt u vinden onder het tabje contacten)
Over de Ikons Collectie
In de jaren 1950 kwamen een iconische ontwerper en een traditionele Deense fabrikant van hardware samen om de handen ineen te slaan.
Dit doordat ze beiden passie hadden voor echt handwerk en een streven naar perfectie.
De hardwarefabrikant zag een kans voor een toekomstige samenwerking en zo was al snel de eerste architectonisch ontworpen deurkruk ontstaan.
De Arne Jacobsen kruk.

Voor ons vormde deze bijeenkomst het begin van een iconische collectie van prachtig ontworpen deurkrukken - de IKONS collectie . Allemaal gemaakt tussen 1950 en vandaag de dag door de sterke creatieve krachten binnen de vormgeving en architectuur.
De collectie combineert functie en schoonheid en is aanwezig in veel architectonisch geprezen gebouwen over de hele wereld.
Elke deurkruk is uniek en gebaseerd op een breed spectrum van design tradities.

Over D-Line
In 1971, werd de eerste deurkruk van D-line, de U-vorm Ø14mm, vervaardigd.
Deze werd gevolgd door de L-vorm, die de naam van D-Line stevig neerzette met zijn stoere minimalistisch design.
Het belangrijkste kenmerk van deze eerste twee ontwerpen is gehandhaafd in de complete D-Line collectie.
De deurkrukken zijn ontworpen door Knud Holsher die zijn start maakte rond 1960 als toezichthoudend architect op het St. Catherine's in Oxford.
Hij was bevriend met Arne Jacobsen en is om zijn ontwerpen te realiseren eind jaren 60 terug naar Denemarken gegaan omdat ze daar wel beschikte over de technologie die hij nodig achtte in de productie van de D-Line deurkrukken.
Over Base
De prijsbewuste keuze voor uw gebouw: BASE by D Line

Base is een nieuwe complete serie RVS deurbeslag geproduceerd door D Line.
Net als bij de vertrouwde D Line producten is de vorm en functionaliteit belangrijk en de Base collectie is daar geen uitzondering op.
De Base serie is ook geen vervanging van het D Line assortiment maar een toevoeging met een breed programma en een duidelijk verschil in prijsklasse.

De tijdloze uitstraling van het Base programma omvat vele mogelijkheden voor uw woonhuis of kantoor: deurkrukken, deurgrepen voor hout- & glasdeuren en buffers.
Allen met een design dat zowel nu als in de toekomst een geweldige uitstraling heeft.

De kwaliteit van het Base programma is gekeurd en heeft een EN 1906 klasse 4 status dat aangeeft dat het bestand is tegen veelvuldig en dagelijks gebruik, daarom kunnen we u ook een garantie van 10 jaar op de Base collectie geven.
Het RVS waarvan het deurbeslag is gemaakt is van AISI 304 kwaliteit, een perfecte keuze voor binnen-en buitengebruik in zowel privé als commerciële doeleinden.

*let op, bij afname van grotere orders is het raadzaam eerst de voorraad na te vragen*

Wat is de gemiddelde levertijd?
Het merendeel van onze collectie dient uit de Deense voorraad te komen en heeft een levertijd van ongeveer 2 weken na orderplaatsing/ontvangst betaling.


Daar ook wij afhankelijk zijn van de D-Line voorraad in Denemarken en vervoerders vragen wij uw begrip voor het feit dat een 100% exacte levertijd niet te geven is.
Wat zijn de verzendkosten?
U betaalt géén verzendkosten. Indien u een artikel wilt ruilen, betaalt u ook geen verzendkosten. Alleen als u artikelen retour stuurt, bent u € 7,50 retourkosten verschuldigd.
Zijn alle artikelen inclusief montagemateriaal?
Indien er niet expliciet vermeld wordt dat er geen bevestigingsmaterialen worden meegeleverd, wordt het artikel inclusief benodigde schroeven e.d. geleverd.
Hoe krijg ik mijn bestelling thuis?
Uw bestelling wordt u per postpakket toegezonden. Zodra uw pakket is verzonden, krijgt u van ons het track-& tracenummer en op die manier kunt u de status van uw pakket makkelijk volgen.
Tevens is het mogelijk om in stap 2 van het besteltraject een alternatief afleveradres op te geven.
Hoelang heb ik garantie?
Zie garantiebepalingen onder "downloads" onder tab contact
Hoe kan ik mijn producten onderhouden?
Voor RVS producten adviseren wij altijd gebruik te maken van een RVS reinigingsmiddel en NIET met agressieve of schurende schoonmaakmiddelen te werken.

Let op bij schuur, lijm- en schilderwerkzaamheden! Verwijder het deurbeslag en monteer het pas weer na het uitharden van de verf of lijm.

Tip: Plaats deurstoppers om uw deurkrukken te beschermen tegen beschadiging.
Kan ik mijn bestelling annuleren?
Het annuleren van een bestelling is, zolang deze nog niet is verstuurd, kosteloos.
Wenst u te annuleren nadat de bestelling naar u is verzonden, dient u het pakket bij ontvangst te weigeren.
Wij zullen na ontvangst van de retourzending de aankoopsom binnen 14 dagen aan u terugstorten. Indien u geen ander artikel wenst te bestellen, zullen de verzendkosten € 7,50 in mindering worden gebracht op de terug te storten aankoopsom.
De annulering dient u op voorhand aan Dline-online kenbaar te maken via info@dline-online.nl of telefonisch via onze klantenservice, deze is bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 09.00 tot 13.00 op tel. nr. 088-8001804
Ik heb een klacht, wat nu?
Indien u een klacht heeft verzoeken wij u vriendelijk ons de kans te geven deze netjes voor u op te lossen.
Neem contact met ons op via info@dline-online.nl of via onze klantenservice, deze is bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 09.00 tot 13.00 op tel.nr. 088-8001804
Het product is na ontvangst niet naar wens wat nu?
U heeft een herroepingsperiode van 7 dagen na ontvangst van uw bestelling.
Uw bestelling mag dan zonder opgaaf van reden geretourneerd worden mits het product onbeschadigd en ongebruikt is en in de originele verpakking zit.
De kosten voor het retour zenden zijn voor eigen rekening.
Indien u de gehele bestelling wenst te retourneren zal Dline-online u de aankoopsom retourneren minus € 7,50 verzendkosten binnen 14 dagen na ontvangst van de retour zending.

Indien u een deel van de bestelling wenst te retourneren zal Dline-online u het aankoopbedrag van de geretourneerde producten binnen 14 dagen na ontvangst terugstorten.

Alle retouren dienen op voorhand aan Dline-online kenbaar te worden gemaakt via info@dline-online.nl of via onze klantenservice.
Kosten van het retour zenden zijn voor uw eigen rekening.
U dient hierbij uw volledige naam, ordernummer en rekeningnummer te vermelden.
Het rekeningnummer dient gelijk te zijn aan het rekeningnummer waarvan u de betaling aan Dline-online heeft gedaan.
Zijn de deurkrukken per stuk of per paar?
De deurkrukken op de site worden per paar geleverd, tenzij expliciet anders vermeld.
De bijbehorende sleutel en cilinderrozetten worden per stuk geleverd.

Alle prijzen op de site zijn inclusief 21% BTW.
ik wil iets bestellen dat niet op de site staat, kan dat?
Jazeker, wij zijn ons ervan bewust dat niet alles op de site staat maar u kunt via de klantenservice gerust prijzen en levertijden opvragen van deze artikelen.

Zijn jullie tijdens de bouwvak gesloten?
Wij zijn van 29 juli t/m 20 augustus gesloten.
Wij zijn in die periode telefonisch niet bereikbaar, maar wel per e-mail, met uitzondering van 4 t/m 12 augustus. Bestellingen worden wel uitgeleverd (mits op voorraad), maar bestellingen tussen 4 en 12 augustus worden pas na 14 augustus uitgeleverd.
Zijn jullie in de Kerstperiode gesloten?
Wegens de feestdagen zijn wij gesloten van 22 december 13.00 uur t/m 1 januari. Hierdoor zijn wij telefonisch niet bereikbaar. We zullen echter wel iedere dag de mail checken. Bestellingen worden wel uitgeleverd, maar het is mogelijk dat ze een dag vertraging oplopen.